مدیرعامل شرکت کیان فراگیر ویرا گفت: تامین اجتماعی، تورم و مطالبات معوق از مهمترین دغدغه‌های یک تولید کننده است.

شرکت کیان فراگیر فعالیت خود را از سال ۱۳۷۶ با ثبت کارگاه صنعتی در زمینه تولید اینورتر‌های صنعتی و شارژر‌های صنعتی آغاز کرده است.

به گزارش روابط عمومی استصنا، شرکت کیان فراگیر پس از چندین سال فعالیت در پروژه‌های حفاظت کاتدیک، مقابله با خوردگی و فرسایش فلزات با نام شرکت تجهیز کنترل افزار برین (تکاب) به یکی از تولیدکنندگان این گونه تجهیزات در صنعت نفت، گاز، پتروشیمی تبدیل شد و هم اکنون با نام کیان فراگیر ویرا با تولید اقلام در حوزه صرفه جویی انرژی مشغول به فعالیت است.

مهدی رجبی مدیرعامل شرکت کیان فراگیر ویرا در گفتگو با خبرنگار استصنا با ابراز ناخرسندی از شرایط فعلی که واحد‌های تولیدی درگیر آن هستند گفت: هم اکنون این شرکت نسبت به سال گذشته با ۷۰ درصد کاهش تولید مواجه شده است.

رجبی به موضوع مطالبات معوق اشاره و بیان کرد: ارزش ریالی مطالبات کاهش داشته است و آن به این دلیل است که حجم فروش کاهش پیدا کرده است، ولی به لحاظ زمانی نسبت به سال گذشته وصول مطالبات با تاخیر بسیار بیشتری انجام شده است.

مدیرعامل شرکت کیان فراگیر ویرا فساد اداری، مسائل مربوط به تامین اجتماعی، تورم و مطالبات معوق را از مهمترین دغدغه‌های این واحد تولیدی عنوان کرد.

وی افزایش ناگهانی نرخ ارز را نگران کننده خواند و گفت: درخصوص قیمت تجهیزات برق و الکترونیک هیچ نظارتی وجود ندارد و بازار به حال خود رها شده است و این موضوع با افزایش‌های ناگهانی و پی در پی نرخ ارز دوچندان شده است.

رجبی آینده واحد‌های تولیدی بخش خصوصی را روشن پیش بینی نکرد و افزود: بخش دولتی به دلیل آن که از سوی نهاد دولت حمایت می‌شود می‌تواند امورات خود را بگذراند، ولی بخش خصوصی با این وضعیت مواجه نخواهد بود.

مدیرعامل شرکت کیان فراگیر در پایان گفت: قیمت تجهیزات خارجی که نمونه مشابه آن در داخل کشور تولید می‌شود را ۲ تا ۳ برابر عنوان کرد.