به گزارش روابط عمومی استصنا؛ مجمع عمومی عادی سالیانه ۱۴۰۱ انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران (استصنا) با استقبال چشمگیر اعضا، روز دوشنبه ۱۲ دی ماه  در ساعت 16:10 دقیقه با حد نصاب رسیدن اعضا در محل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران برگزار شد.

در ابتدا ، رئیس هیات مدیره استصنا ضمن خوش آمدگویی و خیر مقدم به حاضرین، گزارش عملکرد یکساله انجمن را ارائه نمود و افزود: بهبود فضای کسب و کار و استیفای حقوق قانونی اعضا از راهبرد‌های هیات مدیره دوره نهم استصنا برشمرد.

احسان ثقفی گفت: افزایش ضریب نفوذ انجمن در حوزه‌های کارفرمایی، حاکمیتی و سیاستگذاری از مهمترین راهبری های استصنا می باشد.

وی در ادامه به موضوع صادرات تجهیزات ساخت داخل اشاره و اظهار کرد: در حوزه صادرات نیازمند همکاری و تعامل با دیگر دستگاه‌ها هستیم که در این راستا با معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه و معاونت بازرگانی و امور بین الملل وزارت نفت و نیز پارک فناوری نفت و گاز رایزنی‌هایی صورت گرفته است.

انعقاد تفاهمنامه همکاری با سازمان‌ها و موسسات مختلف از دیگر موضوعاتی بود که رئیس استصنا به آن اشاره کرد و در ادامه اظهار کرد: در طول یک سال گذشته با پارک نوآوری و فناوری نفت و گاز، بانک صادرت، سازمان گسترش نوسازی، موسسه حقوقی دیده بان عدالت، جایزه ملی مسئولیت اجتماعی، سه شرکت پتروشیمی و اعضای انجمن ارائه خدمات کمیسیون ها و کمیته های تخصصی ، آزمایشگاهی و آموزشی تفاهمنامه همکاری به امضا رسیده است.

در ادامه احسان ثقفی به بیان برخی از مهمترین فعالیت کارگروه‌های استصنا پرداخت و گفت: حضور موثر و مستمر در هیات نظارت بر ساخت داخل، تعامل با قوه قضاییه جهت تشکیل هیات حل اختلاف تخصصی صنعت نفت، حضور فعال در کارگروه دانش بنیان پتروشیمی، تعامل نزدیک با بخش‌ها و حوزه‌های سیاستگذاری نفت بالاخص معاونت پژوهشی و فناوری نفت، فعال سازی کارگروه مشترک استصنا و پارک فناوری نفت و گاز، تعامل با سرمایه گذاری غدیر و هلدینگ پتروشیمی پارسیان و ارتباط مستمر با تشک‌های همسو و اتاق‌های بازرگانی از اهم اقدامات صورت گرفته توسط کارگروه‌ها در طول یک سال گذشته بوده است.

بیان اقدامات و فعالیت‌های دبیرخانه استصنا از موارد قابل تامل بود که به سمع اعضای شرکت کننده در مجمع عمومی عادی سالیانه ۱۴۰۱ استصنا رسید.

از جمله اقدامات بعمل آمده،  حضور فعال در بیست ششمین نمایشگاه نفت تهران و سومین نمایشگاه حمایت از ساخت داخل کیش، برگزاری کنفرانس‌های خبری، تهیه و انعکاس اخبار و ارتباط موثر با رسانه، برگزاری جلسات کارگروه مشترک با پارک فناوری نفت و گاز، برگزاری نشست معرفی شرکت p و انتخاب هیات موسس و مجمع کمیته تخصصی شیرآلات، تشکیل پرونده و تهیه گزارشات کارشناسی عضویت (۹۱ پرونده) و بازدید از ۸ شرکت متقاضی عضویت، برگزاری نخستین همایش سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران و حوزه کارفرمایی و دو نوبت همایش اقتصادی، برنامه ریزی و انجام بازدید هیات مدیره از شرکت‌های عضو شمس آباد، استان البرز، استان مرکزی و برگزاری همایش ساخت بار اول، نشست هم اندیشی حوزه بازاریابی، فروش و توسعه بازار و هم اندیشی شرکت‌های دانش بنیان تنها بخشی از اقدامات صورت گرفته در دبیرخانه بود که به اطلاع حضار در جلسه رسید.

ثقفی رئیس هیات مدیره استصنا با اعلام برنامه‌های پیشنهادی  سال آینده به بگزارش هیات مدیره  پایانی داد . وی برنامه‌های پیشنهادی سال ۱۴۰۲ را اینگونه اعلام کرد:

  • تعامل با هیات‌های تجاری کشور‌های هدف‌ها و توسعه صادرات
  • افزایش رایزنی با نهاد‌های مرتبط خارجی و داخلی
  • افزایش ارتباط موثر با اتاق‌های بازرگانی، تشکل‌های همسو و حضور فعال در انتخابات اتاق‌های بازرگانی
  • بررسی و بهبود روش‌های تامین مالی انجمن
  • فعال سازی آکادمی استصنا برگزاری دوره‌های آموزشی مرتبط با فعالیت‌های تخصصی و عمومی اعضا
  • جذب حداقل ۵۰ عضو جدید
  • پیگیری ارزیابی کیفی شرکت‌های عضو و ایفای نقش فعال در فرآیند اجرایی آن
  • تولید محتوای تخصصی و ارتقای فعالیت‌های کارشناسی
  • ارتقای نقش مسئولیت اجتماعی استصنا

در پایان نیز احسان ثقفی به پرسش‌های اعضای هیات رئیسه و شرکت کنندگان پاسخ گفت.

در ادامه مجمع، علی پناهی خزانه دار استصنا گزارش مالی یکساله انجمن را ارائه و پس از آن به سوالات هیات رئیسه و اعضا پاسخ گفتند.

همچنین در ادامه خانم شیوا یزدی بازرس استصنا با حضور در جایگاه گزارش بازرسی خود را قرائت و در پایان نسبت به ارائه صورت های مالی اعلام نظر فرمودند.

پس از قرائت گزارش بازرسی،  تبدلات به عنوان نماینده هیات داوری در جایگاه حاضر و نسبت به  ارائه گزارش  مربوطه اقدام نمودند.

در پایان مجمع و پس از اخذ آرا از حاضرین خانم شیوا یزدی با ۸۸ رای  در مقابل آقای حسین صابریان با ۴۴ رای به عنوان بازرس استصنا انتخاب شد.