مدیرعامل شرکت ابزار دقیق آذرسام گفت: متاسفانه نمونه مشابه برخی تجهیزاتی که  در داخل تولید می‌شود به صورت رسمی و غیررسمی وارد کشور می‌شود که باعث آسیب به تولیدکنندگان کشورمان می‌شود.

به گزارش روابط عمومی استصنا؛ شرکت تولیدی صنعتی ابزار دقیق آذرسام که با نام تجاری عیوض شناخته می‌شود از پیشگامان صنعت ساخت تجهیزات کنترل کننده اتوماتیک خطوط بخار، کنترل کننده‌های سطح مایعات و شیر‌های کنترلی در ایران است که در سال ۱۳۷۲ تاسیس شده است.

این شرکت با توسعه تدریجی ظرفیت تولید و زیرساخت‌های علمی و فنی خود، ضمن ایجاد اشتغال در داخل کشور، گام موثری در جهت خودکفایی و قطع وابستگی کشور در زمینه ساخت و تأمین این تجهیزات برداشته است.

این شرکت هم اکنون با برخی از کشور‌هایی نظیر: چین، سوریه، ترکیه، عراق و افغانستان همکاری نزدیکی دارد و درصدد است با گسترش هرچه بیشتر فعالیت‌های خود به یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان این تجهیزات در سطح خاورمیانه تبدیل شود.

غفار شعبانی سرنقی مدیرعامل شرکت ابزار دقیق آذرسام در مصاحبه با خبرنگار استصنا روند تولید در سال جاری را مثبت ارزیابی کرد و گفت: متاسفانه نمونه مشابه برخی تجهیزاتی که در داخل تولید می‌شود به صورت رسمی و غیررسمی وارد کشور می‌شود و این برخلاف برخی قوانین تصویب شده است و این موضوع باعث آسیب به تولیدکنندگان داخلی می‌شود.

شعبانی سرنقی به مشکلاتی که در مقابل بسیاری از تولیدکنندگان وجود دارد اشاره و بیان کرد: یکی از چالش‌های یک فعال تولیدی مسائل مربوط به بخش تامین اجتماعی است و به دلیل اینکه این سازمان از اختیارات زیادی برخوردار است می‌تواند به طرق مختلف در روند کار تولیدکننده مشکل ایجاد کند.

وی در ادامه افزود: با تمام سختی‌هایی که در سال جاری وجود داشت توانستیم با ظرفیت کامل به روند تولید ادامه دهیم و خوشبختانه مطالبات معوق نیز نداریم.

مدیرعامل شرکت ابزار دقیق آذرسام به ارزش تولیدات این شرکت اشاره و بیان کرد: طی یک سال با تولیدات این شرکت چیزی در حدود ۱۲۰ میلیون دلار صرفه جویی ارزی صورت گرفته است و به لحاظ کیفیت محصولات نیز با برخی از نمونه‌های مشابه خارجی قابل رقابت است.

غفار شعبانی سرنقی نوسان شدید نرخ ارز را یک عامل مهم برای تولیدکنندگان دانست و پیش بینی کرد که سال آینده برای تولیدکنندگانی که وابستگی زیادی به مواد اولیه وارداتی دارند سخت خواهد بود.