به گزارش روابط عمومی استصنا، شرکت صنایع فرآور آذین فلز در زمینه طراحی و تولید انواع شیرهای اطمینان و خلا شکن بر اساس استانداردهای API 526, API 527, API 2000, ASME SEC I ASME SEC VIII, ASME B16.5, ASME B16.34, IGS-IN-302, IPS-G-ME-250 مشغول به فعالیت است.

انواع شیرهای اطمینان، کاهنده فشار و خلاء شکن در صنایع نفت، گاز، پتروشیمی و نیروگاهی از جمله تولیدات شرکت صنایع فرآور آذین فلز است که به واسطه تلاش متخصصان داخلی طراحی و تولید می شوند.

علی کیشانی فراهانی مدیرعامل شرکت صنایع فرآور آذین فلز در مصاحبه با خبرنگار استصنا با اشاره به تولیدات این شرکت اظهار کرد: پیش از این محصولات تولیدی این شرکت از طریق واردات تامین می شد و به نوعی جزء محصولات استراتژیک صنعت نفت و گاز بشمار می رود به همین دلیل کشورهای تولیدکننده و صاحب تحریم نیز علاقه مند نیستند که این گروه از محصولات را در اختیار ایران قرار دهند. بنابراین ورود ما به بازار داخلی نقطه عطفی در تاریخ صنعت کشور محسوب می شود.

وی ادامه داد: بسیاری از پروژه هایی که در کشور اجرا شدند و یا در حال اجرا بودند به دلیل تحریم های ظالمانه ای که علیه کشورمان اعمال شد تولیدکنندگان خارجی از فروش آن به ایران خودداری کردند و این موضوع باعث شد که بتوانیم با تلاش و پشتکار این قبیل تجهیزات را با تکیه بر توان نیروهای متخصص و بومی داخلی سازی کنیم.

کیشانی همچنین به موضوع واردات اشاره و بیان کرد: حدود نیمی از تجهیزات تولیدی این شرکت از طریق واردات تامین می شود و سازنده مطرح دیگری نیز در این حوزه وجود ندارد. لذا این نیاز احساس می شود که دولت باید در این زمینه ورود پیدا کند و سیاست های مناسبی را در این بخش اتخاذ کند.

مدیرعامل شرکت صنایع فرآور آذین فلز در اظهار کرد: به دلیل پرداخت هایی که برای خرید مواد اولیه صورت می گیرد افزایش نرخ ارز و تغییرات ناگهانی آن برای ما و نیز بسیاری از تولیدکنندگان کشور مشکل آفرین شده و یک حاشیه ناامن ایجاد کرده است و نهایتا باعث شده که با سختی بسیار زیاد تعهدات قرادادی خود را اجرایی کنیم.

وی ادامه داد: به نظر می رسد وزات نفت تمهیداتی را در این خصوص درنظر گرفته است و ما نیز تلاش میکنیم که بتوانیم از مزایای آن بهره مند شویم تا اینکه بخشی از چالش های به وجود آمده را برطرف کنیم.

علی کیشانی فراهانی همچنین به موضوع حمایت از ساخت داخل اشاره کرد و گفت: خوشبختانه تمایل به خرید و بهره مندی از تجهیزات ساخت داخل افزایش یافته است و این موضوع باعث شده دغدغه های سال آتی به لحاظ شارژ منابع مالی و تولید محدود شود.

مدیرعامل شرکت صنایع فرآور آذین فلز همچنین در پایان افزود: به اعتقاد بنده سازندگان درگیر مشکلات مشترکی هستند. با توجه به اینکه به روزهای پایانی سال نزدیک می شویم و طبیعتا بسیاری از کارفرمایان دغدغه موضوع افزایش حقوق و دستمزد سال 1402 را دارند. نظر به اینکه افزایش دستمزدها به میزان قابل توجه ای بر روی هزینه ها تاثیرگذار است باید میزان افزایش حقوق و دستمزد به نحوی اعمال شود که تولیدکننده بتواند به روند فعالیت ادامه دهد و از سویی سفره کارگران نیز کوچک تر نشود و بتوانند زندگی مناسبی را داشته باشند.