مدیرعامل هلدینگ عالیس گفت: مواد پتروشیمی و پلی اتیلن که در واقع مواد اولیه تهیه پت است دچار کمبود بوده و تأمین این محصولات چالش جدید تولیدکنندگان است.

به گزارش خبرنگار استصنا به نقل از روابط عمومی هلدینگ عالیس؛ علی اصغر فیاض، مدیرعامل هلدینگ عالیس در نشست مدیرعامل و قائم مقام هلدینگ عالیس با مدیران سازمان فروش گفت: بهره‌گیری از افراد خبره در راه تعالی و تأمین اهداف سازمان دارای اهمیت بسیار بالایی است و باید به آن توجه ویژه داشت.

او با بیان اینکه همه افراد شاغل در مجموعه تولیدی عالیس باید صداقت درعملکرد و رعایت اصول شغلی را سرلوحه خود قرار دهند، خاطرنشان کرد: باید تمام جلساتی که برگزار می‌شوند نتیجه‌محور باشند و تنها به برگزاری جلسه اکتفا نشود.

مدیرعامل هلدینگ عالیس با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور و موانع موجود بر سر راه تولید، تأکید کرد: برای گذر از گردنه‌های این بحران و کوران مشکلات باید همه سازمان همت داشته باشند که بهترین تصمیمات را برای اداره هر چه بهتر این مجموعه را گرفته و بر اساس آنها عمل کنند.

فیاض با تأکید بر چالش‌های موجود در حوزه ارز و تأمین مواد اولیه، بیان کرد: در وضعیت فعلی تولید نبود ارز، کمبود شکر و محصولات پتروشیمی برای تهیه پت موضوعاتی است که برای هلدینگ عالیس مشکلات زیادی را ایجاد کرده است.

او شرایط سال آینده را ناپایدار پیش‌بینی کرد و گفت: بخش فروش باید ورود فوری برای بهبود عملکرد داشته باشد تا ما بتوانیم با سرعت مواد اولیه مورد نیاز برای سال آینده را تهیه و ذخیره کنیم چراکه اگر این اتفاق رخ ندهد و روند کنونی ادامه داشته باشند آسیب‌های زیادی به هلدینگ عالیس وارد می‌شود.

مدیرعامل هلدینگ عالیس با بیان اینکه تولید در وضعیت کنونی با سختی‌های زیادی روبه‌رو است، اظهار کرد: این وضعیت صنایع خرد را با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو کرده است.

فیاض ادامه داد: برای تأمین مالی تولیدکنندگان تسهیلاتی در نظر گرفته می‌شود که همه واحدها باید از آنها استفاده کنند چراکه در غیر این صورت امکان تأمین نقدینگی برای آنها وجود ندارد.

او ایجاد هم‌افزایی ذهنی را زمینه تقویت جسم و روح دانست و افزود: باید این را دانست که هیچ موفقیتی اتفاقی نیست و برای رسیدن به اهداف، استفاده خلاقانه از ابزار فکری می‌تواند زمینه مناسبی را برای رشد فراهم کند.

مدیرعامل هلدینگ عالیس تصریح کرد: به هیچ عنوان نباید این اجازه را داد که نقاط ضعف کوچک به توده‌ای بزرگ تبدیل شود و برای رفع هر مشکلی باید از اصول مدیریت استفاده کرد تا چالش رفع شود.

در ادامه این جلسه محمدتقی فیاض قائم مقام هلدینگ عالیس اظهار کرد: همه ما باید تمرین کنیم تا شنونده و تحلیلگر خوبی باشیم تا بتوانیم در مواقع حساس بهترین تصمیم را اتخاذ کنیم.

او با بیان اینکه رفع دغدغه‌های سازمان در گروی برنامه‌ریزی مدون است، تصریح کرد: برگزاری جلسات باید منتج به نتیجه شود و تغییرات محسوس و ملموسی به جا بگذارد.

قائم مقام هلدینگ عالیس مشتری را ثروت اصلی سازمان دانست و خاطرنشان کرد: اما این نیروی انسانی است که سبب ماندگاری این ثروت برای سازمان می‌شود و از این رو باید در حوزه جذب نیروی انسانی با دقت زیاد اقدام کرده و در راستای نگهداشت آنها نیز برنامه ریزی دقیق داشت.

فیاض فرهنگ سازمانی را عامل پیشرفت و برقراری نظم در هر سازمانی عنوان کرد و افزود: باید فرهنگ سازمانی درست را در مجموعه تولیدی عالیس نهادینه کنیم.