دکتر وحیدرضا زیدی فرد می گوید: وزارت نفت،ورود شرکت های دانش بنیان و شرکت های ریشه دار را به AVL تسهیل کرده و تعداد شرکت های دانش بنیان در این لیست از 150 به بیش از 550 رسیده است.

به گزارش خبرنگار استصنا، دکتر وحیدرضا زیدی فرد با حضور در غرفه انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران ” استصنا” در حاشیه بیت و هفتمین نمایشگاه بین المللی نفت،گاز و پتروشیمی در مصاحبه ای با خبرنگار ما گفت: رویکرد وزارت نفت در دولت سیزدهم حمایت کامل و تام از سازندگان تجهیزات به ویژه شرکت های دانش بنیان برای فن آور شدن صنعت نفت و رشد تولید و مواردی که مدنظر نظام است، می باشد.

معاون وزیرنفت در امور مهندسی،پژوهش و فناوری افزود: مفتخریم که برای اولین بار در کشور در فهرست بلند تامین کنندگان تجهیزات صنعت نفت”avl”، تعداد سازندگان تجهیزات از تامین کنندگان فراتر رفته و پیش از این همیشه تعداد تامین کنندگان در این فهرست بیشتر بود، این نشان دهنده حمایت وزارت نفت از این بخش از صنعت بوده است.

زیدی فرد بیان کرد: ما ورود شرکت های دانش بنیان و شرکت های ریشه دار را به AVL تسهیل کردیم ، تعداد شرکت های دانش بنینان در این لیست از ۱۵۰ به بیش از ۵۵۰ رسیده است.

وی تصریح کرد:تسهیلاتی که مربوط به تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۱-۱۴۰۰ می باشد را با همکاری چندین بانک با بهره های پایین در اختیار شرکت ها قرار دادیم. تمام اینها و اقدامات دیگری که صورت گرفته در جهت حمایت از بخش خصوصی و سازندگان تجهیزات صنعت نفت بوده است.

وی افزود: در واقع این شرکت ها هستند که کمک می کنند به اینکه صنعت نفت یک صنعت به روز و جهانی باشد و صنعت پیشرو در کشور باشد، امیدوارم این همکاری که تا به کنون بوده ان شالله از این پس نیز بهتر هم باشد و بابی باشد که وضعیت کشور ، رشد اقتصادی آن و در کل از هر جهت آن چیزی که باعث بهبود اقتصاد کشور شودٌ صورت بگیرد و مردم نتیجه این همکاری راببینند.

معاون وزیر نفت در خصوص همکاری با تشکل ها گفت: الحمدالله همکاری و ارتباط بسیار خوبی با تشکل به ویژه جناب مهندس ثقفی و انجمن استصنا داریم و جلسات به صورت منظمی داریم و هر مسئله ای که دوستان اعلام می کنند در صورت استطاعت در جهت رفع آن تلاش می کنیم .