*🔹مدیرکل دفتر ماشین‌آلات و تجهیزات کشاورزی، ساختمانی و معدنی وزارت صمت:*

*مبنای تخصیص ارز باید برنامه و قراردادهای تولیدکنندگان باشد*

🔹مدیرکل‌ دفتر ماشین‌آلات و تجهیزات کشاورزی، ساختمانی و معدنی وزارت صمت بیان کرد: تخصیص ارز در کشور باید مدیریت شود و مبنای تخصیص آن برنامه و قراردادهای تولیدکنندگان باشد.

🔹به گزارش روابط عمومی انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران (استصنا)، ابوذر جمشیدوند، مدیرکل دفتر ماشین‌آلات و تجهیزات کشاورزی، ساختمانی و معدنی وزارت صمت در نشست خبری که درباره صادرات تجهیزات و ماشین آلات صنعت نفت برگزار شده بود، اظهار کرد: در حوزه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی به‌منظور تأمین نیازهای کشور کارهای مطلوبی انجام شده است، و بیش از ۸۰ درصد تجهیزات این حوزه داخلی‌سازی شده و به دیگر کشورها متکی نیست.

🔹مدیرکل دفتر ماشین‌آلات و تجهیزات کشاورزی، ساختمانی و معدنی وزارت صمت گفت: کیفیت، قیمت، خدمات پس از فروش و تحویل به موقع، چهار نکته کلیدی در تجهیزات و خدمات داخلی است که باید رعایت شود.

🔹جمشیدوند افزود: در خصوص کیفیت استانداردهای لازم رعایت می شود و کیفیت تولیدات این حوزه مطابق استاندارهای بین الملی است و در خصوص قیمت تمام شده نیز تلاش شده است که قیمت ها رقابت پذیر باشد.

🔹وی در خصوص خدمات پس از فروش تولیدات داخلی این حوزه عنوان کرد: تمامی ماشین آلات در چرخه زمان نیاز به خدمات پس از فروش دارند و رویکرد ماشین سازی در حوزه خدمات پس از فروش ارائه خدمات فنی و گارانتی به مشتریان است.

🔹مدیرکل دفتر ماشین‌آلات و تجهیزات کشاورزی، ساختمانی و معدنی وزارت صمت در خصوص تخصیص ارز به تولیدکنندگان گفت: میزان تخصیص ارز سال 1402 نسبت به سال قبل 30 درصد رشد داشته است و در سال جاری مبنای میزان تخصیص ارز به تولیدکنندگان برنامه محور بوده که به نسبت برنامه های ثبت شده ارز تخصیص می یابد.