به گزارش خبرنگار استصنا،دکترحکیم قیم ،مدیرعامل شرکت پالایش نفت آبادان بعد از امضا تفاهنامه با انجمن استصنا به خبرنگار ما گفت: به منظور حمایت از شرکت های دانش بنیان و فن آور داخلی و در راستای اقتصاد مقاومتی، پالایشگاه آبادان جهت تداوم تولید مطمئن واحدهای صنعتی و نفتی مدل جدیدی از ساخت قطعات یدکی و تجهیزات را پایه گذاری کرده است که طی دوران نمایشگاه نفت،گاز و پتروشیمی، شاهد عقد تفاهم نامه های متعددی را با شرکت های بزرگ و دانش بنیان و فن آور کشور بودیم.

وی افزود: در همین راستا با حضور جناب آقای مهندس ثقفی ، ریاست محترم هیئت مدیره استصنا تفاهم نامه ای نیز فی مابین انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران و شرکت پالایش نفت آبادان منعقد گردید، تا ان شاالله بتوان با توجه به نیازهای صنعت نفت و اصل مهم اطمینان در تولید و تداوم آن برنامه ای را داشته باشیم تا بتوانیم شاهد شکوفایی شرکت های داخلی سازنده تجهیزات و قطعات یدکی نفت و از طرف دیگر تداوم تولید در شرکت های نفتی باشد.

مدیرعامل شرکت پالایش صنعت نفت آبادان بیان کرد: با توجه به اینکه این پالایشگاه نسبتا قدیمی است و بالغ بر۱۱۰ سال سابقه در صنعت نفت دارد و تجهیزات این شرکت متشکل از فوق العاده قدیمی و همچنین فوق العاده جدید که ساخت قرن ۲۱ می باشد.

وی عنوان کرد: ۲۳ درصد از تجهیزاتی که در پالایشگاه آبادان استفاده می شود، داخلی هستند و مابقی تجهیزات خارجی هستند. البته وقتی صحبت از ۲۳درصد می کنیم باید یادآور کنیم که این پالایشگاه بیشترین تجهیزات دوار کل صنایع نفت در کشور را دارد و قریب به ۸۵۰۰ تجهیز دوار از سایزهای کوچک تا خیلی بزرگ در این پالایشگاه به کارگیری شده است.

دکتر قیم خاطرنشان کرد: خوشبختانه در زمینه تجهیزات سنگین این شرکت،بیش از ۲۵ درصد تجهیزات کاملا بومی سازی شده و در زمینه پمپ ها چندین سال است برای تعمیر یا جایگزین تلمبه ها هیچ گونه قطعه ای را از خارج وارد نکرده ایم ، قریب ۱۲۳ دستگاه پمپ ها در این پالایشگاه از ساخت داخل استفاده شده است.

مدیرعامل شرکت پالایش صنعت آبادان افزود: در زمینه توربین های بخار کوچک تا متوسط که بنیانگذار ساخت داخل آنها این پالایشگاه بوده است، از سال ۱۳۸۶ تاکنون بیش از ۱۳۰ دستگاه توربین را ما از صنایع داخلی خودمان تامین کردیم .