مهندس امیرهومن کریمی وثیق گفت: برای نجات اقتصاد کشور باید به تشکل‌ها توجه کرد و نگاه به تولید و خصوصی سازی به برون رفت تولید از مشکلات کمک می‌کند.

به گزارش خبرنگار استصنا، مدیرعامل شرکت نفت و گاز سرو در حاشیه بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز و پتروشیمی در خصوص فعالیت های این شرکت به خبرنگار ما گفت: این مجموعه در سال ۱۳۸۳ شروع به فعالیت نموده است و از آن زمان تاکنون در زمینه‌های تحقیق و تولید انواع کاتالیست های صنایع نفت، گاز، پتروشیمی و صنعت فولاد و نیز طراحی و اجرای واحد‌های GTL (تولید نفت مصنوعی) موفقیت های چشم‌گیری کسب نموده است.

کریمی وثیق در ادامه افزود: این شرکت تاکنون توانسته است تمام کاتالیست های مورد استفاده در فرایند تولید متانول، آمونیاک، اوره و کاتالیست تولید گاز اتیلن در صنعت پتروشیمی و کاتالیست های مورد استفاده در تولید گاز هیدروژن در صنعت پالایشگاهی و نیز کاتالیست های صنایع پایین دستی برای تولید متانول به فرمالدهید و نیز کاتالیست های مورد استفاده در صنایع فولادسازی برای تکنولوژی های PERED و MIDERX را تولید کند.

وی عنوان کرد: چند سالی است نگرانی همکاران در خصوص کاتالیست مرتفع گشته و اکثر این کاتالیست‌ها داخلی سازی شده است.

عضو استصنا بیان کرد: زمانی واردکننده این محصول بودیم ولی حدود دو سال است که به کشورهای روسیه، عراق، ونزوئلا و کشورهای آسیای شرقی صادرات انجام می‌دهیم.

وی با گله از سیاست‌های بازگشت ارز حاصل از صادرات و قیمت‌گذاری محصولات گفت: شرایط به نحوی است که مجبور به توقف صادرات هستیم و حدود ۴ ماه است که کارت بازرگانی ما غیرفعال شده است و اینگونه به نظر می‌رسد مسئولین از ویژگی شرکت‌ و محصول دانش‌بنیان آگاهی ندارند.

این فعال صنعت نفت خاطر نشان کرد: دل تولیدکنندگان به تولید و نیروهای مجموعه خوش است و امیدی به مسئولین برای حل مشکلات تولید ندارند.

کریمی وثیق با بیان اینکه توجه دولت به تشکل‌ها راه نجات اقتصاد کشور است گفت: نگاه به تولید و خصوصی سازی به برون رفت تولید از مشکلات کمک می‌کند و پرچمدار خصوصی سازی انجمن‌های صنفی هستند.

وی افزود: مسئولین دولتی به هیچ یک از این موارد اعتقاد و توجه ندارند و فضایی نیز برای انجمن‌ها ایجاد نمی‌شود. با واگذاری مسائل به انجمن‌های صنفی مشکلات تولید به راحتی قابل حل است.

مهندس امیرهومن کریمی وثیق در پایان نمایشگاه امسال را خوب و متفاوت از سال گذشته ارزیابی کرد و گفت: امیدواریم نگاه به تولید و دستاوردهای این کشور فرهنگ سازی شود.