دکتر علی پناهی می‌گوید بازارهای هدف صادراتی منتظر رفع مشکلات داخلی کشور نمی‌مانند و در نتیجه مشتری‌ها را از دست داده و از بازارهای صادراتی خارج می‌شویم.

به گزارش خبرنگار استصنا، در حاشیه بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز و پتروشیمی دکتر علی پناعی عضو هیئت مدیره انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران در خصوص این نمایشگاه به خبرنگار ما گفت: نمایشگاه امسال نسبت به سال گذشته از نظر شرکت‌کنندگان و کیفیت خوب و فعال بود.

پناهی بیان کرد: نمایشگاه مکان خوبی برای تبادل اطلاعات در مورد تجهیزات، تولیدات و حتی مشکلات موجود است تا برای پیگیری از دستگاه‌های ذیربط اولویت بندی گردد.

این عضو استصنا در خصوص چالش‌های این صنعت خاطر نشان کرد: فضای کسب و کار کشور نشان از چالش‌های مختلف در صنعت می‌دهد ولی در بحث صادرات با بخشنامه‌های پی در پی و عدم ثبات رویه‌های اداری از یک طرف و فشار رقبای خارجی در بازارهای هدف از طرف دیگر از مشکلات اصلی این صنعت است.

وی در ادامه افزود: با وجود اینکه ۸۵درصد تجهیزات حوزه صنعت نفت در کشور تولید می‌شود ولی بخشی از تجهیزات وارد می‌شود و تخصیص ارز برای واردات زمان بر است که از مشکلات مهم است.

پناهی همچنین اضافه کرد: بازار هدف صادراتی منتظر رفع مشکلات داخلی کشور نمی‌ماند در نتیجه مشتری ها را از دست داده و از بازارهای صادراتی خارج می‌شویم.

این فعال صنعت نفت خاطر نشان کرد: تشکل‌ها با پیگیری و همکاری یکدیگر و همچنین همراهی نهادهای اجرایی مشکلات را تا حدودی رفع کنند.

دکتر علی پناهی در پایان گفت: دولت با سیاست‌های کلان خود در حوزه کسب و کار بحث تحریم‌ها را رفع کند و فرصت‌های به وجود آمده در عرصه بین المللی را از دست ندهد.