اخیرا تهیه مواد اولیه از شرکت های داخلی با مشکلات فراوانی مواجه شده است و فروش این شرکت ها از طریق بورس صورت می گیرد که همین موضوع باعث شده گاهی به اجبار به دلالان و یا شرکت های واسطه مراجعه کنیم.

به گزارش خبرنگار استصنا؛ شرکت مهران سرد در سال 1367 تاسیس شد و با همت بنیان گذار آن از یک کارگاه تولیدی کوچک به یکی از فعالترین مجموعه های صنعتی در شهرک صنعتی عباس آباد تهران بدل گردید.

شرکت مهران سرد با اشتغالزایی مستقیم برای 200 نفر و تولید سالانه 2000 دستگاه انواع کانتینر و تریلر یخچالی، سردخانه های ثابت و متحرک، شلترهای مخابراتی، کانکس و کانتتینرهای خاص و همچنین نزدیک به 500،000 متر مربع انواع ساندویچ پانل پلی یورتان توانسته نیاز شرکتهای فعال در صنایع مختلف به محصولات نام برده شده را مرتفع کند.

حسین علمداری مدیرعامل شرکت مهران سرد در گفتگو با خبرنگار استصنا اظهار کرد: امسال به دلیل قطعی برق واحدهای تولیدی در بازه های زمانی مختلف روند تولید با مشکل مواجه شد که امیدوار هستیم در ماه ها و سال های آتی چنین مشکلی رخ ندهد.

علمداری ادامه داد: به عنوان یک تولیدکننده، تامین مواد اولیه یکی از بزرگترین دغدغه های این شرکت است. اخیر تهیه مواد اولیه از شرکت های داخلی با مشکلات فراوانی مواجه شده است و فروش این شرکت ها از طریق بورس صورت می گیرد که همین موضوع باعث شده گاهی به اجبار به دلالان بازار و یا شرکت های واسطه مراجعه کنیم همچنین در برخی از محصولات که گاز مورد نیاز در داخل تولید نمی شود مجبور هستیم که آن را از خارج از کشور تهیه کنیم.

مدیرعامل شرکت مهران سرد همچنین به تغییرات نرخ ارز اشاره کرد و گفت: افزایش نرخ ارز و تغییرات ناگهانی آن در مراحل تولید اثرگذار است و تولیدکننده با شوک های ناگهانی مواجه می شود و از این جهت نمی توان با برنامه ریزی بلندمدت فعالیت کرد.

علمداری از میزان صرفه جویی ارزی که با تولیدات این شرکت انجام می شود گفت: با تولیدات این شرکت مجموعا سالانه چیزی در حدود 9 میلیون یورو صرفه جویی ارزی صورت می گیرد.

وی از کشورهای ترکمنستان، عراق و افغانستان به عنوان مقصد صادراتی این شرکت نام برد و گفت: نکته ای که در موضوع صادرات وجود دارد این است که شرکت های ترکیه ای به دلیل فراهم بودن شرایط مختلف ازجمله مواد اولیه مرغوب توانسته اند سهم بیشتری از بازار کشورهای همسایه را بدست آوردند.

مدیرعامل شرکت مهران سرد در پایان انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران را یک تشکل صنفی قوی و توانمند دانست و گفت: امیدوار هستیم استصنا بتواند با فراهم کردن شرایط حضور اعضا در نمایشگاه های داخلی و خارجی بتواند در شناخته شدن تولیدکنندگان کمک شایانی داشته باشد.