مدیرعامل شرکت آراد صنعت ماهان گفت: بسیاری از مشکلاتی که در صنعت کشور وجود دارد ریشه در داخل دارند و برخی از این خودتحریمی‌ها موانع پیش روی توسعه کشور است.

به گزارش روابط عمومی استصنا، شرکت آراد صنعت ماهان با هدف تحقیق و تولید در زمینه مواد شیمیایی مورد استفاده در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی بخصوص آن دسته از موادی که از خارج تامین می‌شد تاسیس شده است.

این شرکت با بهره گیری از آزمایشگاه‌های تخصصی در داخل کارخانه و نیز استفاده از خدمات آزمایشگاه‌های معتبر در داخل و خارج کشور، از جمله آزمایشگاه‌های پژوهشگاه صنعت نفت، پژوهشگاه پلیمر و آزمایشگاه‌های جهاد تحقیقات، تولیدات خود را بر اساس دانش روز و منطبق بر استاندارد‌های DIN,ASTM,API تولید و عرضه می‌کند.

این شرکت به منظور حفظ و ارتقای سطح کیفی محصولات تولیدی و نیز توجه ویژه به جنبه‌های زیست محیطی و نکات ایمنی، موفق به اخذ گواهینامه‌های استاندارد بین المللی ISO ۹۰۰۱:۲۰۰۸ و ISO ۱۴۰۰۱:۲۰۰۴ و OHSAS ۱۸۰۰۱:۲۰۰۷ شده است.

اسماعیل صالحی مدیرعامل شرکت آراد صنعت ماهان در مصاحبه با خبرنگار استصنا خودتحریمی را یکی از مشکلات صنعت کشور عنوان کرد و گفت: تخصیص ارز، قوانین دست و پاگیر، تامین مواد اولیه و تامین اعتبارات از دیگر موانع پیش روی تولیدکنندگان کشور است.

وی همچنین به ارزش محصولات تولیدی این شرکت اشاره و بیان کرد: با تولید محصولات این شرکت سالانه چیزی در حدود ۴۰۰ میلیون دلار صرفه جویی ارزی صورت می‌گیرد و خوشبختانه در سال جاری با ظرفیت کامل در حال فعالیت و تولید هستیم.

صالحی در ادامه بیان کرد: ما به عنوان تولیدکنندگان و یا کارآفرینان در کشور مشغول به فعالیت هستیم، در این مسیر با موانع بسیاری روبرو هستیم که باید از سر راه تولیدکنندگان برداشته شود. قوانین و دستورالعمل‌های گوناگون فقط یکی از این موانع است. تخصیص ارز، تسهیلات بانکی و مسائل مربوط به تامین اجتماعی نیز از مواردی است که گریبان تولیدکننده را گرفته است.

مدیرعامل شرکت آراد صنعت ماهان به ورود محصولات مشابه ساخت داخل اشاره و اظهار کرد: متاسفانه برخی از محصولات مشابه ساخت داخل با عناوین و طرق مختلف وارد کشور می‌شود، این درحالی است که نمونه مشابه که در داخل ساخته می‌شود به لحاظ کیفیت و قیمت نسبت به آن‌ها برتری دارد.