رییس هیات مدیره استصنا: با تمام توان در مقابل تحریم‌ ها ایستاده‌ایم

رئیس هیات مدیره انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران گفت: همیشه سرنیزه افزایش حامل‌ های انرژی و خوراک بر پهلوی تولیدکنندگان و ساخت داخل بوده و با این وجود ما با تمام توان در مقابل تحریم ‌ها ایستاده ‌ایم.

به گزارش روابط عمومی استصنا، احسان ثقفی در مراسم افتتاحیه چهارمین نمایشگاه و همایش تخصصی حمایت از ساخت داخل و اقتصاد دانش بنیان در صنعت پتروشیمی، پالایش و پتروپالایش گفت: حضور شرکت های دانش بنیان در صنعت نفت و پتروشیمی 50 درصد افزایش یافته است.

ثقفی اظهار داشت: تولید ساخت داخل، سال ‌ها در کشور ما به عنوان یک آرزو تلقی می‌شد، ولی اکنون با تلاش ‌هایی که در هلدینگ خلیج فارس و سایر نهادهای تاثیرگذار انجام شده، ما از برگزاری نمایشگاه تخصصی ساخت داخل و دانش بنیان در صنعت پتروشیمی سخن می‌گوییم.

رئیس هیات مدیره انجمن استصنا در ادامه بیان کرد: خوشبختانه امسال تعداد شرکت‌ های دانش بنیان و حضور آن‌ها در این صنعت ۵۰ درصد افزایش داشته است که بیش از ۴۰ درصد گردش مالی کل شرکت ‌های دانش بنیان را به خود اختصاص داده‌اند.

وی با انتقاد از سیاست‌ های بودجه‌ای در قبال این صنعت گفت: همیشه سرنیزه افزایش حامل‌های انرژی و خوراک بر پهلوی تولیدکنندگان و ساخت داخل بوده و با این وجود ما با تمام توان در مقابل تحریم ‌ها ایستاده ‌ایم.

ثقفی اظهار امیدواری کرد: با تجدید نظری که در قیمت خوراک انجام می‌شود، صنعت انرژی پر شتاب‌تر به مسیر خود ادامه دهد.

رئیس هیات مدیره استصنا خاطرنشان کرد: همه ما باید به فرمایشات مقام معظم رهبری در اهمیت دادن به تولید و ساخت داخل توجه کنیم و تصمیمات غلط گاهی ناخواسته باعث ضربه زدن به تولید و ساخت داخل خواهد شد.