به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، سیدابراهیم رئیسی شامگاه سه‌شنبه (۱۶ آذرماه) در نشست ستاد هماهنگی اقتصادی دولت با اشاره به مشخص شدن دخالت‌ها و دسیسه‌های سودجویانه برای بر هم زدن ثبات بازار ارز، گفت: دستگاه‌های مسئول هم‌زمان با نظارت و کنترل بر بازار، با شناسایی دقیق عوامل مداخله‌گر و بی‌ثبات‌کننده بازار ارز، با جدیت به مسئولیت‌های خود در این زمینه عمل کنند.

وی همچنین انسجام و اقدام هماهنگ نهادهای مسئول را در مدیریت و ساماندهی بازار ارز ضروری دانست.

در این نشست با تقسیم کار و وظایف دستگاه‌های مختلف، مقرر شد برای مدیریت در بازار ارز، با اخذ مجوزهای لازم از سوی نهادهای مسئول و بر اساس واقعیت‌ها، ثبات و شرایط عادی به بازار ارز برگردد.

در نشست ستاد هماهنگی اقتصادی دولت همچنین گزارش نهادهای مسئول درباره وضع بازار ارز ارائه و عوامل مؤثر در تغییرات غیرعادی نرخ ارز به‌ویژه در روزهای اخیر بررسی شد.

بر اساس گزارش بانک مرکزی، درآمد ارزی کشور در هشت ماه گذشته هم در بخش فروش نفت و هم صادرات غیرنفتی به اندازه تمام سال گذشته بوده و رکوردهای جدیدی در این زمینه ثبت شده است و نگرانی وجود ندارد.

در این گزارش به تأمین بودجه یک‌ ماه گذشته کشور بدون استقراض از بانک مرکزی به‌عنوان یکی از نقاط قوت جذب درآمدهای ارزی استناد و تأکید شده است ذخایر ارزی کشور قابل اطمینان است و تغییرات نرخ ارز در روزهای اخیر هیچ‌گونه توجیهی ندارد، بلکه نتیجه عملیات روانی و دخالت عناصر غیراقتصادی و کاذب در بازار است.