مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: با بهره‌برداری از ۷ طرح نفتی و گازی در دهه فجر امسال حدود ۶ میلیارد دلار سالانه در کشور ثروت‌آفرینی می‌شود.

به گزارش خبرنگار استصنا به نقل از شانا ، محسن خجسته‌مهر ظهر امروز (سه‌شنبه، ۱۷ بهمن‌ماه-خوزستان) در آیین بهره‌برداری از پروژه‌های شرکت ملی نفت ایران به‌ مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی با بیان اینکه همه ارزش‌های کشور را مدیون امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی هستیم، گفت: کارکنان صنعت نفت با قطع شریان‌های صادراتی نفت خام به روی استبدادگران به‌معنای واقعی از منابع نفتی ایران صیانت کردند.

وی با بیان اینکه تاکنون در مجموع حدود ۸۱ میلیارد بشکه نفت در ایران تولید شده که از این رقم ۷۰ درصد پس از پیروزی انقلاب اسلامی بوده است، گفت: نیمی از میدان‌های نفتی و گازی کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی مانند پارس جنوبی توسعه یافته است.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: امروز هفت طرح نفت و گاز کشور که بخشی از برنامه‌های جهش تولید در صنعت نفت با هدایت وزیر نفت به ثمر رسیده است، به بهره‌برداری می‌رسد، با بهره‌برداری از این هفت طرح در مجموع روزانه 150 هزار بشکه نفت خام به‌ظرفیت تولید نفت و روزانه ۲۸ میلیون مترمکعب گاز طبیعی افزوده می‌شود.

خجسته‌مهر پروژه نوسازی خط لوله قلعه‌نار، خط لوله شادگان، واحد نمک‌زدایی اهواز متمرکز، افزایش تولید در میدان‌های چشمه‌خوش، دالپری و پایدار شرق، آغاز تولید از میدان مشترک سهراب، حفاری ۶۰ حلقه چاه میدان آزادگان جنوبی و خط لوله دریایی فاز ۱۶ پارس جنوبی را از جمله طرح‌هایی دانست که با حضور و دستور وزیر نفت به بهره‌برداری می‌رسند.

وی تصریح کرد: در مجموع حدود ۸۰۰ میلیون دلار در میدان مشترک سهراب سرمایه‌گذاری می‌شود که تولید آن را به ۳۰ هزار بشکه می‌رساند.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: با بهره‌برداری از هفت طرح نفتی و گازی در دهه فجر امسال حدود ۶ میلیارد دلار ثروت‌آفرینی سالانه در کشور ایجاد می‌شود.