رئیس و اعضای هیات مدیره انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران از شرکت‌های عضو این انجمن بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی استصنا؛ روز دوشنبه ۲۳ آبان ماه رئیس و اعضای هیات مدیره استصنا در ادامه بازدید‌های دوره‌ای از شرکت‌های عضو این انجمن از ۴ شرکت «آزمایشگاه‌های صنایع انرژی (اپیل)»، «نوین دانش آینده»، «مهندسی فرآیند انرژی اطلس» و «ایران تابلو» بازدید کردند.

در اولین بازدید، اعضای هیات مدیره استصنا از شرکت «آزمایشگاه‌های صنایع انرژی (اپیل)» بازدید کردند.

در ابتدای این برنامه سید محسن میرصدری مدیرعامل و عضو هیات مدیره «ایپل» به معرفی این شرکت پرداخت و گفت: این شرکت در سال ۱۳۷۹ و با مشارکت دانشگاه‌های امیرکبیر، تهران، علم و صنعت، شهید بهشتی و شرکت‌های معتبر صنعتی و با هدف ایجاد یک مرکز معتبر آزمون، بازرسی و صدور گواهینامه با قابلیت ردیابی بین المللی تاسیس شد.

میرصدری همچنین گفت: این شرکت بعنوان آزمایشگاه آکرودیته دارای گواهینامه ISO IEC ۱۷۰۲۵ ملی (مرکز ملی تایید صلاحیت ایران) و بین المللی (قابل ردیابی از ILAC) و بعنوان نهاد صدور گواهینامه دارای گواهینامه ISO IEC ۱۷۰۶۵ بین المللی (قابل ردیابی از IAF) است.

وی در ادامه گفت: شرکت ایپل مورد تایید شرکت ملی نفت، شرکت ملی گاز، سازمان ملی استاندارد، شرکت توانیر، سازمان تنظیم مقررات رادیویی، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سازمان غذا و دارو و گمرکات کشور است.

همچنین در این دیدار، احسان ثقی رئیس هیات مدیره استصنا با ابراز خوشحالی از توانمندی‌های خوب این شرکت گفت: جای بسیار خوشحالی دارد که شرکت دانش بنیان ایپل به عنوان یکی از اعضای فعال این انجمن توانسته است جایگاه خود را در بین فعالین این حوزه پیدا کند و امروز به عنوان یکی از آزمایشگاه‌های معتبر در حوزه‌های مختلف بخصوص نفت و گاز شناخته می‌شود.

در ادامه برنامه یک روزه هیات مدیره استصنا، اعضا از شرکت «نوین دانش آینده» بازدید و با مدیران و بنیان گذار این شرکت دیدار و گفتگو کردند.

در ابتدای این بازدید، جلال کاوندی رئیس هیات مدیره «نوین دانش آینده» گفت: این شرکت در زمینه طراحی و تولید تابلو‌های برق مشغول به فعالیت است و هم اکنون با ۱۱۵ پرسنل در ۳ محل مجزا مشغول به فعالیت هستیم.

وی همچنین گفت: خوشبختانه از ابتدای فعالیت شرکت تاکنون همواره روبرو رشد حرکت کرده‌ایم و امیدوار هستیم به زودی کارگاه جدید این شرکت در منطقه ویژه اقتصادی پیام افتتاح شود.

بازدید سوم اعضای هیات مدیره استصنا شرکت «مهندسی فرآیند انرژی اطلس» بود.

منصوری نژاد مدیرعامل این شرکت گفت: مهندسی فرآیند انرژی اطلس در سال ۱۳۸۰ با هدف فعالیت‌های تخصصی در زمینه طراحی – ساخت و تامین تجهیزات صنایع نفت، گاز، پتروشیمی، نیروگاهی و صنایع فولاد آغاز به فعالیت کرده است.

منصوری نژاد در ادامه به بخشی از تولیدات این شرکت اشاره کرد و گفت: مبدل‌های حرارتی، کولر‌های هوایی، مخازن تحت فشار، انواع فیلتر و پوسته فیلتر، جدا کننده‌های دو و سه فازی از جمله تولیدات این شرکت است که در صنایع نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی کشور به صورت گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی با قدردانی از برگزاری همایش صنعت پتروشیمی توسط استصنا اظهار کرد: همایش های اینچنینی کمک زیادی به این صنعت و اعضای آن می کند چراکه در این برنامه ها کارفرمایان با ظرفیت و توانمندی تولیدکنندگان آشنا می‌شوند و این موضوع می تواند به نتایج مثبت و عقد قرارداد با تولیدکنندگان داخلی منجر شود.

منصوری نژاد به دیگر نتایج مثبت همایش صنعت پتروشیمی اشاره کرد و گفت: شرکت «مهندسی فرآیند انرژی اطلس» با حضور در این برنامه توانست با شرکت‌هایی همچون فولاد خوزستان، پالایشگاه شیراز و چند شرکت دیگر همکاری خوبی را آغاز کند.

مقصد چهارم و آخرین بازید رئیس و اعضای هیات مدیره استصنا از شرکت‌های عضو انجمن، شرکت بزرگ «ایران تابلو» بود.

در این بازید، تاج الدینی مدیرکارخانه شرکت ایران تابلو به تاریخچه این شرکت اشاره کرد و گفت: زیربنای شرکت ایران تابلو در سال ۱۳۳۸ با همت و تلاش آقای فائق پولادیان و با تشکیل یک شرکت پیمانکاری نصب سیستم‌های برق صنعتی تاسیس شد و امروز هم ۵۸ سال از عمر آن می‌گذرد.

وی ادامه داد: با گسترش فعالیت، در سال ۱۳۵۲ شرکت ایران تابلو به عنوان تولیدکننده تابلو‌های برق فشار ضعیف و فشار متوسط و سیستم‌های نگهدارنده به ثبت رسید.

تاج دینی در ادامه افزود: شرکت در حال توسعه و گسترش است و در همین راستا به دنبال طراحی و تولید باتری نیز هستیم که امیدواریم به زودی در این عرصه نیز بتوانیم قدمی برای خدمت به مردم و کشورمان برداریم.

در پایان این بازدید احسان ثقفی، رئیس هیات مدیره استصنا هدف اعضای هیات مدیره از بازدید‌های دوره‌ای از شرکت‌های عضو انجمن را بررسی مشکلات و چالش‌های تولیدکنندگان تجهیزات صنعت نفت و تسهیل مسائل مربوط به این حوزه بیان کرد.

ثقفی با تاکید بر لزوم تسهیل روند تولید و ارتقاء کیفیت تجهیزات صنعت نفت عنوان کرد: در این صورت تولیدکنندگان می‌توانند محصولات جدیدی را تولید کنند و امیدوار هستیم که قابلیت‌های اعضا روبه روز افزایش پیدا کند و در پی آن بتوانیم صادرات را افزایش و در عرصه جهانی با شرکت‌های بزرگ دنیا رقابت کنیم.