به گزارش روابط عمومی استصنا  در حاشیه چهارمین روز بیست و ششمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی تهران، تفاهم نامه ای فی مابین فرشاد مقیمی معاون نوسازی و بهره برداری ایدرو و عباس فتحی دبیر انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران (استصنا) امضا شد، طرفین در خصوص توسعه داخلی سازی تجهیزات صنعت نفت با هم همکاری خواهند کرد.


ایجاد گسترش زمینه‌های همکاری به منظور استفاده از ظرفیت‌های داخل در حوزه ساخت قطعات و تجهیزات، توانمندسازی تولید کنندگان جهت تولید محصولات با کیفیت داخلی، ارتقای دانش فنی و به روز رسانی دانش فنی تولید کنندگان صنعت نفت از محور‌های تفاهم نامه منعقده است.

فرشاد مقیمی معاون نوسازی به بهره‌برداری ایدرو در مراسم امضا این تفاهم نامه گفت:تجربیات کشور‌های پیشرو و توسعه یافته نشان می‌دهد تقویت بهبود و تکمیل زنجیره ارزش، تولیدات صنعتی مبتنی بر قابلیت‌های ذاتی و مزیت‌های رقابتی آن‌ها، یکی از مهمترین مولفه‌های تضمین کننده موفقیت صنایع می‌باشد.

مقیمی در ادامه افزود: توسعه تعامل و همکاری بین خریداران و بهره‌برداران تجهیزات، قطعات و ماشین آلات صنعتی و سازندگان آن‌ها و از آن مهمتر ارتقاء شیوه رویکرد تعاملی بین آن‌ها، مهمترین دلیل توسعه نظام پیمانکاری فرعی در بسیاری از کشور‌های توسعه یافته است.

برگزاری سمینار جهت آشنایی سازندگان با راهکار‌های تقویت و توسعه برنامه بومیدسازی و استفاده از ظرفیت‌های داخل و همچنین همکاری در ایجاد بانک‌های اطلاعاتی و تشکیل شبکه‌ها درباره کنسرسیوم‌های تولیدی و صادراتی از دیگر محور‌های این تفاهم‌نامه است.