انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران و بانک شهر تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش روابط عمومی استصنا؛ در حاشیه برگزاری چهارمین نمایشگاه و همایش تخصصی حمایت از ساخت داخل و اقتصاد دانش بنیان در صنعت پتروشیمی، پالایش و پتروپالایش که در جزیره کیش برگزار شد، تفاهم نامه همکاری میان انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران و بانک شهر به امضا رسید.

افتتاح انواع حساب‌های قرض الحسنه پس انداز، جاری، سرمایه گذاری کوتاه مدت و بلندمدت و انواع حساب‌های ارزی، نقل و انتقال و تبدیل وجوه ارزی از طریق کارگزاران بانک و صرافی بانک شهر، صدور واحد‌های صندوق سرمایه گذاری درآمد ثبت و صدور انواع ضمانت برای اعضای استصنا از جمله بند‌های این تفاهم نامه می‌باشد که به امضای احسان ثقفی رئیس هیات مدیره استصنا و سید محمدمهدی احمدی مدیرعامل بانک شهر رسیده است.

احسان ثقفی در این مراسم با بیان اینکه حمایت بانک‌ها از واحد‌های تولیدی باید در اولویت کاری آن‌ها باشد اظهار کرد: حمایت و پرداخت تسهیلات به واحد‌های تولیدی و تأمین پایدار سرمایه در گردش تولیدکنندگان جزء مطالبات مهم و جدی این قشر است که بانک‌ها باید به آن توجه ویژه داشته باشند.

وی همچنین اظهار کرد: بیشترین اشتغال زایی در بخش صنعت و بنگاه‌های کوچک و متوسط ایجاد می‌شود به همین دلیل برطرف کردن مشکلات بانکی و اعتباری این واحد‌ها برای افزایش و حفظ اشتغال کشور در شرایط کنونی ضروری است.

رئیس هیات مدیره استصنا با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره بر هدایت اعتبارات بانکی به سمت تولید تاکید کرده اند گفت: نگاه بانک‌ها به مشتریان بخش تولید باید یک نگاه خوشبینانه باشد تا این بخش بتواند به راحتی در مسیر توسعه گام بردارد.