عظیمی، مدیر عامل شرکت فرانسوز یزد، درمورد مشکلات صنعت نفت، گاز و پتروشیمی ایران اظهار داشت :
یکی از بزرگترین مشکلات این روزها در صنعت نفت، مشکل نقدینگیست. تمام صنعتهای کشور به ویژه نفت و گاز و پتروشیمی برای توسعهی زیرساختها و خرید مواد اولیه، نیاز به نقدینگی دارد. متاسفانه سیاستهای اخیر، مشکلات بسیاری را برای تجار و بازرگانان و تولیدکنندگان کشور به وجود آورده و این مشکل نقدینگی شامل تمام صنعتها میشود. علاوه بر مشکل سیاستهای انقباضی و عدم ارائه تسهیلات از سوی بانکها، مشتریان هم بخاطر مشکلات نقدینگی در پرداختهایشان با تاخیر مواجه شدهاند و این باعث ایجاد مشکل در واحدهای تولیدی و مهندسی میشود.
موضوع بعدی، تعرفههای گمرکی است. مثلا در صنعت نسوز، تعرفه محصول نهایی که تولید میشود، از تعرفه مواد اولیه ورودی کمتر است. این موضوع بسیار دردناک بوده علی رغم آن که بر اساس قانون، محصولاتی که در داخل کشور تولید میشوند، نباید تعرفههای پایینی داشته باشند، بر اساس قانون کسب و کار، واردات این کالاها ممنوع است اما به هرحال وارد میشود و چند مشکل جدی ایجاد میکند. از یک طرف باعث میشود که تولید داخلی صدمه ببیند و از طرف دیگر، ارزی که کشور بسیار به آن نیاز دارد، صرف خرید محصول خارجیای که نمونهاش داخل کشور وجود دارد، میشود.
او درباره حمایت دولت از تولید شرکت اظهار داشت:
مهمترین کاری که دولت میتواند انجام دهد، همان توجه به قوانین توسعه کسب و کار است. تنها راه جلوگیری از تورم، رشد تولید و تولید ناخالصی داخلیست. منابع باید در اختیار تولید داخلی قرار بگیرد. تمام دنیا بر اساس سیاستهای داخلیشان تصمیم میگیرند که تعرفهها به چه صورت باشد. از سوی دولت مقداری کم لطفی دیده شده و امیدواریم با پیگیریهای انجام شده، به نتیجه موردنظر برسیم. چرا که صنعت نسوز، یک صنعت استراتژیک است. کلیه صنایع دیگر مانند نفت، پتروشیمی، فولاد، سیمان، آلومینیوم، مس، سرب و روی وابسته به صنعت نسوز هستند. این صنعت ارتباط مستقیم با میزان تولید کارخانجات و مصرف انرژی دارد، ما متاسفانه قطع گاز و برق و از این دست مشکلات را داریم و اگر به صنعت نسوز توجه کنیم، میزان مصرف انرژی کارخانجات کمتر خواهد شد. جدای از اینها، صنعت نسوز ارتباط مستقیمی با میزان عدم النفع هزینه در تولید کارخانجات دارد؛ یعنی اگر یک برنر مشعل در صنعت پالایش، نفت و پتروشیمی خراب شود، کل تولید آن بخش از کار میافتد و باعث خسارات جبران ناپذیری میشود.