مسعود راسترو مدیرعامل شرکت صافیاد در مصاحبه خبرنگار استصنا در ارتباط با حوزه فعالیت اینشرکت گفت:
شرکت صافیاد یک شرکت حدودا 55 ساله است که از سال 1347 به اسم صافیاد فعالیت میکند. حوزه کاری ما، تولید محصولات تبرید و گرمایشی است که در سالهای اخیر، بخش تبرید پررنگتر شده است. تولیدات ما انواع برجهای خنک کن، چه از لحاظ شکل و چه متریال، دستگاههای هواساز، دستگاههای ایرواشر و دستگاههای زنت که مخترع آن خود مهندس بازرگان هستند، میباشد. همچنین کویلهای مسی برای فن کوئل،هواسازها و برجهای خنککننده بتنی که برای نیروگاهها، پالایشگاهها و صنایع پتروشیمی استفاده میشود نیز از تولیدات ماست.
وی درباره بازار هدف داخلی و خارجی شرکت گفت:
به طبع حتما دنبال بازاریابی خارجی هستیم، اما تا اکنون خیلی در این زمینه موفق نبودهایم. دلیلش هم آن است که خودمان خیلی وقت و انرژی برایش نگذاشتهایم. اما میتوانم بگویم که در بازار ایران، جزو ده شرکت برتر و رقیب هستیم که در حوزههای مختلف فعالیت میکنیم.
راسترو درباره حمایت دولت از شرکت افزود:
اگر بخواهم به طور واضح و صریح بگویم، آنچنان حمایتی نمیشود. این حمایتها میتواند در جهت تسهیلات کم بهره، جلوگیری از ورود کالای قاچاق و سرمایه در گردش باشد که از طریق بانک به ما کمک شود. گرچه خیلی کم این اتفاق میافتد. یکی از جاهایی که میتوان خوب کمک کرد، همین نمایشگاه است که از طریق دادن تسهیلات و کمکهایی که از طریق بنگاهها اتخاذ میشود، انجام شود.


او درباره تاثیرگذاری نمایشگاه نفت بر رسیدن به اهداف شرکت افزود:
این نمایشگاه دو وجه دارد. یک وجه آن آشنایی و دیدار با شرکتهاییست که مواد اولیه ما را تامین میکنند. وجه دیگر آن هم این است که میتوانیم با کارفرماها و صاحبان سرمایه معاشرت داشته و خودمان را برای عرضه محصولات معرفی کنیم. همچنين اگر کارخانه یا بنگاهی را درست میکنند در آن سهمی داشته باشیم.
وی درباره نقش استصنا در پیشرفت شرکت خود گفت:
اعضای انجمن میتوانند نقش موثری داشته باشند و حمایتهای گستردهای بکنند؛ اعضا میتوانند بخشی از هزینههای ما را کمتر کنند به طوریکه در روابط گستردهتری معرفی شوند، قدرت چانه زنی بیشتری با دولت و کارفرمایان دارند و از این نظر حمایت خیلی خوبی از شرکتها میتوانند داشته باشند.
مدیرعامل صافیاد تحلیل خود از شعار امسال را اینطور گفت:
برای تحقق شعارها، مبانی آن باید درست شود. چند مورد که میتوان نام برد، تامین مواد، جلوگیری از ورود کالای قاچاق، حمایتهای مالی و نقدینگی است. همچنین دست نهادهای دولتی از مناقصات کوتاه و یا کم شود. قاعدتا نهادهای دولتی شانس بیشتری در برنده شدن مناقصات دارند. اگر این موارد انجام شود، شعار امسال به خوبی میتواند به ثمر برسد.
آقای راسترو درمورد واردات مواد اولیه گفت:
بسیاری از مواد اولیه ما که باید تجهیزات خاصی باشند، وارداتی است. مثل موتورها و گیربکسهای با قدرت بالا. در غیر این صورت از همکاران داخلی تهیه میکنیم.
او درباره صادرات محصولات شرکت شرح داد:
به شکل سیستمی صادرات نداریم اما از طریق روابط خود فروش به خارج از کشور داشتهایم. امیدوارم بتوانیم در آینده نزدیک به کشورهای دیگر صادرات داشته باشیم.