برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

گروه صنعتی بهتا از سال 1382 فعالیت خود را در زمینه واشر سازی آغاز کرده است و هم اکنون در راستای خدمات رسانی بهتر به مشتریان در چندین فیلد، تولید کننده واشرهای صنعتی، پروژه¬ های نفت، گاز و پتروشیمی، خدمات مهندسی و خدمات بازرگانی فعالیت دارد. به همین منظور خبرنگار استصنا مصاحبه ای با رییس هیات مدیره این گروه صنعتی انجام داده است، که در ذیل به گوشه هایی از آن اشاره می کنیم.

آقای آهنج درباره حوزه فعالیت گروه صنعتی بهتا توضیح مختصری بفرمایید.
ما تولید کننده انواع فلنج، گسکت، قلع و تاسیسات سر چاهی هستیم.
نظر جنابعالی درمورد مشکلات صنعت نفت و گاز و پتروشیمی ایران چیست؟
اولین مشکلی که ما در حال حاضر برای تولیدات داخل و فروش به مصرف کنندگان داخلی داریم، وزارت صنعت، نفت و تجارت است که کاملا بر خلاف فرمایش رهبری مشکلات متعددی را برای تخصیص ارز و تامین مواد اولیه ایجاد کردهاند. عملا در دو سال گذشته سه ماه از زمان تولیدمان را از دست دادیم چون نتوانستیم مواد اولیهمان را بنا به دلایل متعدد وارد کنیم؛ قابل ذکر است که بیشترین مشکل از سمت وزارت صمت بوده است.
نظر جنابعالی در ارتباط با حمایت دولت و حاکمیت از تولیدکنندگان داخلی چیست؟
اول اینکه دولت هیچ حمایتی نمیکند و من هم فکر میکنم که نیازی به حمایت نداریم. فقط دستاندازهایی که سرراهمان میگذارند را بردارند، ما واقعا به حمایتی نیاز نخواهیم داشت. من به عنوان یک تولید کننده، هیچ مخالفتی هم با واردات کالا از خارج کشور ندارم؛ فقط اگر واردات را با تعرفه و قیمتهای منصفانه وارد کنند و درست مانند بقیه کشورهای دنیا که با قیمت منصفانه از تولیدات داخلی خود حمایت میکنند، حمایت کنند، ما به راحتی میتوانیم با تولیدات خارجی هم برابری و رقابت کنیم. تنهذ مسئله این است که مواد اولیه به موقع وارد شود، ارز به موقع تخصیص داده شود و مجوزات واردات هم به راحتی گرفته شود تا بتوانیم یک چرخش کار روان داشته باشیم.
ارزیاب جنابعالی از شعار سال چیست؟ و فکر میکنید چقدر بتونیم در محقق کردنش سهیم باشیم؟
دولتها ثابت کردهاند که همیشه کاملا برخلاف شعار سال عمل میکنند و توانایی این که در راستای شعار سال حرکت کنند را ندارند؛ مثل پارسال که بحث حمایت از دانش بنیان بود. خیلی از حمایتهایی که سال گذشته از شرکتهای دانش بنیان میشد، برداشته شد.پس این امر که دولت خلاف شعار سال عمل میکند مستند است. لذا ما امیدی به دولت نداریم و امیدمان به خودمان است. تنها خواهشمندیم که دست اندازهایی که خود دولت سرراهمان میگذارد را بردارد. من فکر میکنم که صنعت ساخت تجهیزات نفت و گاز و پتروشیمی ایران پس از بیست و چندسال که از عمرش میگذرد، به این بلوغ و توانایی رسیده که بتواند روی پای خودش بایستد و با برندهای بینالمللی رقابت کند. به شرطی که مشکلاتی که اکنون توسط دولت، وزارت صمت و بانک مرکزی ایجاد میشود، برداشته شود.