امیرهوشنگ کاوه زاده عضو هیات مدیره انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران و و رئیس کمیسیون توسعه بازار استصنا می باشد . در ادامه خبرنگار استصنا مصاحبه ای با ایشان داشته است که به اختصار به آن می پردازیم.

آقای کاوه‌زاده بفرمایید چشم‌انداز انجمن را چگونه می بینید؟
در مورد چشم‌انداز انجمن می‌توانم بگویم تفاهم‌نامه‌ها و کارهای انجام شده توسط انجمن می‌تواند در راستای کمک به اعضا باشد. یکی از کارهای انجام شده تاسیس شرکت مدیریت زنجیره تامین آرمان هست که سالیان سال در دستور کار هیئت مدیرة انجمن بود و خوشبختانه در این دورة هیئت مدیره به سرانجام رسید و شرکت آرمان ثبت شد و مشغول به کار شد که امیدواریم در این راستا بتواند کمک حال اعضای انجمن باشد. همچنین کارهای دیگری برای اعضای محترم در دست اقدام هست که انشالله بعد از نمایشگاه اطلاع‌رسانی خواهد شد.

درباره خدمات جدید انجمن برای اعضا توضیحاتی بفرمایید.
خدمات جدید همانطور که عرض کردم تاسیس شرکت آرمان هست که در این نمایشگاه به همراه تعدادی از دوستان دولتی افتتاح و رونمایی شد. بعد اینکه در حال تاسیس یک شبکة آزمایشگاهی هستیم تا دوستانی که می‌خواهند در این زمینه همکاری داشته باشند با هم همراه شوند و بتوانند به‌عنوان یک شرکت واحد این کار را انجام دهند.

نمایشگاه نفت، گاز، پتروشیمی 1403 رو چگونه برآورد میکنید؟
می‌توانم بگویم امسال خوشبختانه مقداری قوی‌تر و اجرایی‌تر بوده است و از حالت نمایشی درآمده است. در کل نمایشگاه امسال را مثبت می‌بینم.

درباره برنامه هیات مدیره برای استفاده بیشتر از پتانسیل اعضای انجمن توضیحاتی رو بفرمایید.
هیئت مدیره سعی می‌کند تا بتواند در اُرگان‌های دولتی مانند بانک مرکزی و وزارت صمت و جاهای کلیدی برای اعضاء کرسی ایجاد کند تا بتواند کارهای آنها را از این طریق پیگیری کند و تا جایی که در توان انجمن هست در راستای تسهیل امور برای اعضاء بتواند خدمت‌گزاری کند.


بفرمایید انجمن در مورد مشکلات اعضاء تاکنون چه اقداماتی انجام داده است.
متاسفانه مشکلات آنقدر زیاد است که نمی‌توان در موردشان بحث کرد، ولی به‌طور کلیدی یک مورد بحث ارز هست که در‌حال کار روی آن هستیم تا واردات‌های معطل مانده به‌خاطر تخصیص ارز سریع‌تر انجام بگیرد و جلوگیری از واردات بی‌رویة محصولات ساخت داخل در راستای حفاظت از سهم اعضاء نیز اتفاق بیفتد.