بازدید اعضای هیات مدیره استصنا از مجموعه های عضو انجمن در استان آذربایجان شرقی- تبریز

صبح روز گذشته(9 مرداد ماه) اعضای هیات مدیره انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران در ادامه بازدید های دوره ای، راهی تبریز شدند تا از مجموعه‌های برخی از اعضای انجمن در این شهر بازدید نمایند.
این بازدید به میزبانی شرکت «آذر شهاب تبریز» رقم خورد و به همین دلیل هم بازدید اعضای هیات مدیره استصنا از این مجموعه آغاز شد. مجموعه «آذر شهاب تبریز» به منظور تامین بخشی از نیازهای صنایع کشور به انواع فرآورده‌های نسوز در رابطه با خودکفایی این صنعت و همچنین با توجه به نیاز روز افزون صنایع داخلی در جهت جلوگیری از خروج ارز، از سال 1374 تاسیس گردیده و هم اکنون قادر به تولید انواع فرآورده‌های نسوز با کیفیت برتر و قابل رقابت با تولیدات خارجی گردیده است.
شرکت «پمپ و توربین پتکو» نیز دومین مجموعه ای بود که اعضای هیات مدیره استصنا به بازدید از آن پرداختند.
این مجموعه که در منطقه صنعتي قراملک در شهرستان تبريز در فضايي به وسعت هشتاد هزار مترمربع واقع شده و مجهز به ماشين آلات وتجهيزات سبک، نیمه سنگین ، سنگين و آزمایشگاه توربو ماشین است، جهت طراحي و ساخت سفارشی پمپ هاي مورد نياز صنايع مختلف از جمله نفت،گاز، پتروشيمي، صنايع نيروگاهي، خطوط انتقال آب و توربين هاي آبي کوچک و متوسط بنا شده است.
در این بازدید شرکت های عضو انجمن در ارتباط با توانمندی های خویش و بیان مشکلات موجود و چالش های پیش رو به گفت و گو با اعضای هیات مدیره پرداختند و نتیجه حاصل از آن این بود که مجموعه ها با توجه به قدرت انجمن استصنا در چانه زنی با سازمان های دولتی و با تکیه بر توانمندی های خود می‌توانند موانع موجود را برداشته و برمشکلات چیره شوند.