مدیرعامل شرکت «فرآور شریف سبز» گفت: درحال حاضر بستر‌های مالی فراهم نیست و تبادل مالی با دیگر کشور‌ها با مشکل مواجه است که با عادی شدن شرایط و برقراری مبادلات مالی با دنیا قطعا میزان ارزآوری نیز بیشتر خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی استصنا؛ شرکت «فرآور شریف سبز» با تکیه بر دانش و تجربه شرکت نالکو در زمینه تامین و تولید مواد شیمیایی بهسازی آب‌های در گردش (برج‌های خنک کننده، بویلر‌های صنعتی، سیستم‌های پیش تصفیه (Reverse Osmosis) و پس آب‌های صنعتی، مشغول فعالیت است.

سید رضا مروج آل علی مدیرعامل شرکت «فرآور شریف سبز» در مصاحبه با خبرنگار استصنا با اشاره به میزان تولیدات این شرکت اظهار کرد: ظرفیت تولید خالی این شرکت در سال جاری ۲ هزار تن بوده است که معادل ۶۰ درصد ظرفیت تولید کل شرکت محسوب می‌شود.

مروج آل علی همچنین به مطالبات معوق اشاره کرد و گفت: ۱۰ درصد از کل مبلغ قرارداد‌های این شرکت در سال جاری هنوز پرداخت نشده است.

مدیرعامل شرکت «فرآور شریف سبز» مشکلاتی مانند بیمه، تامین مواد اولیه و مالیات را از مشکلات همیشگی و اساسی واحد‌های تولیدی اعلام کرد و گفت: متاسفانه اخیرا نیز ثبت سفارش و مشکلات بانکی به دیگر مشکلات فعالان اقتصادی اضافه شده است و در برخی موارد مبالغ موجود در حساب‌های بانکی بلوکه می‌شود.

وی تاکید کرد: سخت‌گیری‌هایی که نسبت به تولیدکننده اعمال می‌شود نتیجه‌ای جز ضرر و زیان عائد فعالان اقتصادی نمی‌کند.

مروج آل علی به توان صادراتی این شرکت نیز اشاره کرد و گفت: برای اولین بار در سال جاری حدود ۱۰۰ هزار دلار از محصولات این شرکت به کشور عراق صادر شده است.

این تولیدکننده در ادامه بیان کرد: درحال حاضر بستر‌های مالی فراهم نیست و تبادل مالی با دیگر کشور‌ها با مشکل مواجه است که با عادی شدن شرایط و برقراری مبادلات مالی با دنیا قطعا میزان ارزآوری نیز بیشتر خواهد بود.

مدیرعامل شرکت «فرآور شریف سبز» در پایان به دغدغه اصلی خود به عنوان یک تولیدکننده اشاره کرد و گفت: یکی از خواسته‌ها و یا مطالبات ما از مسئولین سطح بالای کشور تسهیل مبادلات بانکی است. همچنین پیش از این ورود مواد اولیه به کشور آسان‌تر بود، ولی در حال حاضر مراحل ثبت سفارش و تحویل کالا با مشکلات زیادی روبرو است که امیدوار هستیم در آینده نزدیک موانع این چنینی هموار شود.