تفاهم‌نامه همکاری میان «استصنا» و پارک نوآوری و فناوری نفت منعقد شد

انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران در نخستین روز بیست و ششمین نمایشگاه نفت با پارک فناوری نفت تفاهم نامه همکاری‌های مشترک امضاء کرد.

به گزارش روابط عمومی انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران، مراسم تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان پارک نوآوری و فناوری نفت و گاز و انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران در بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی به منظور تقویت تولید تکنولوژی محور در محل غرفه پارک نوآوری و فناوری نفت و گاز با حضور اعضای هیئت مدیره «استصنا» برگزار شد..

احسان ثقفی رئیس هیات انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت «استصنا» در این مراسم با بیان سخنانی به توسعه شرکت‌های دانش بنیان در بین شرکت‌های سازنده تجهیزات نفت اشاره و عنوان کرد: ارتقاء کیفی شرکت‌های دانش بنیان در اولویت برنامه‌های انجمن است و تمام شرکت‌ها با محوریت دانش و تکنولوژی فعال هستند. شروع به فعالیت رسمی هیئت مدیره از سه ماه قبل با محور توسعه فعالیت‌های دانش‌بنیان است و تا کنون از ۹۰۰شرکت عضو، عموم آنها فناورانه و دانش محور هستند و ۲۰۰ شرکت به عنوان شرکت دانش بنیان شناخته شدند‌. دانش محوری، اشتعال و توسعه پایدار همچنین زنجیره تامین سه محور اصلی در برنامه‌های هیئت مدیره جدید است.

وی ادامه داد: به این باور رسیدیم باید روی پای خود بایستیم و اگر فعالیت‌های ما دانش محور باشد امکان بقاء و توسعه دارد، به عنوان یک تشکل کار ملی انجام می‌دهیم. ایجاد کمیته مشترک در ارتقاء تعامل و همکاری مشترک میان انجمن و پارک موثر خواهد بود.

محمداسماعیل کفایتی رئیس پارک نوآوری و فناوری نفت و گاز در این مراسم به انجام برنامه‌ریزی برای تعامل با بخش‌های مختلف صنعت نفت اشاره کرد و افزود: تلاش می‌کنیم بستری فراهم کنیم و توانمندی تولیدکنندگان صنعت نفت در بخش خصوصی در حوزه تولید و پژوهش را بیشتر شناسایی کنیم و به دنبال راه اندازی استادت‌آپ هستیم تا در صنعت نفت فعالیت کنند و به بقای دیگر شرکت‌ها کمک کنند.

وی از هیئت مدیره «استصنا» تقاضا کرد به توسعه دانش در صنعت نفت کمک کنند تا در صنعت نفت خودکفا شویم و ادامه داد: می‌توانیم هفتگی در آغاز مسیر همراهی، جلسات منظم داشته باشیم و همکاری مشترک را تسریع کنیم.

در این تفاهم‌نامه ایجاد زمینه مستعد توسط پارک نوآوری و فناوری صنعت نفت برای رفع نیاز دانشی صنایع کشور و سرمایه گذاری آنها بر روی توان و تخصص شرکت‌های عضو انجمن استصنا در طرح‌های حوزه صنعت نفت، تاکید شد.

همچنین توسعه بازار فناوری و ایجاد فن‌بازارهای تخصصی؛ همکاری مشترک در جهت حمایت و توانمندسازی اعضای انجمن استصنا و شرکت‌های دانش‌بنیان عضو به‌منظور ایفای نقش موثر در زنجیره‌های ارزش‌آفرینی صنعت نفت؛ شبکه‌سازی و هم افزایی در زنجیره تامین صنعت نفت از دیگر موارد مورد تفاهم‌ طرفین بود.

نظام ملی نوآوری ایران با مشارکت پارک نوآوری و فناوری صنعت نفت و انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران در سطح داخل و دیپلماسی بین المللی بهره‌گیری از توان و تخصص اعضای انجمن استصنا و زیرساخت های پارک نوآوری و فناوری صنعت نفت برای افزایش سطح علمی و توان تخصصی نیروهای انسانی فعال در صنعت نفت با هدف نخبه پروری دیگر موضوع مورد توجه در تفاهم بود.

مقرر شد بر اساس این تفاهم‌نامه کمیته‌ی مشترکی برای عملیاتی نمودن مفاد آن تشکیل شود