مدیرعامل شرکت آبران صنعت گفت: برای ورود به بازار‌های جهانی باید با شرکت‌های بزرگ دنیا رقابت کرد بنابراین ابتدا باید موانع داخلی را از پیش رو بگذرانیم و بعد از آن به دنبال بازار‌های خارجی باشیم.

به گزارش روابط عمومی استصنا؛ آبران صنعت یکی از شرکت‌های پیش گام در تولید و تأمین انواع پمپ‌های صنعتی و قطعات یدکی آنهاست؛ این شرکت بیش از ۳۰ سال تجربه در طراحی و ساخت پمپ‌ها مطابق با استاندارد‌های بین المللی را داراست.

آبران صنعت توانسته است در سال‌های اخیر با توسعه خط تولید خود قطعاتی نظیر نشت بند‌های مکانیکی و پکینگی را برای کاربرد‌های مختلف به محصولات خود اضافه نماید و به منظور تطابق با رشد روزافزون تقاضا در صنعت پمپ، این شرکت همواره در حال رشد و توسعه و به روزنمایی دانش و محصولات خود در این صنعت است. درحال حاضر این شرکت با بهره گیری از دانش روز و ابزار‌های پیشرفته اندازه گیری نظیر دستگاه CMM و پرسنل متخصص خود، به روش مدل سازی سه بعدی و از طریق مهندسی معکوس امکان تولید انواع پمپ‌های گریز از مرکز و قطعات یدکی انواع تجهیزات دوار (پمپ، کمپرسور و توربین) مورد نیاز صنایع کشور را فراهم آورده است.

عزیزاله رضاییان مدیرعامل شرکت آبران صنعت در مصاحبه با خبرنگار استصنا اظهار کرد: هم اکنون کارخانه با ظرفیت کامل درحال فعالیت است و امکان افزایش تولید به میزان ۳۰ تا ۴۰ درصد نیز امکان پذیر است.

عزیزاله رضاییان کمبود نقدینگی را یکی از مشکلات اصلی تولیدکنندگان عنوان کرد و گفت: افزایش ناگهانی و پیش بینی نشده نرخ ارز نیز یکی از مشکلات مهم تولیدکنندگان است.

مدیرعامل شرکت آبران صنعت به مشکلاتی که پیش روی خود قرار داد اشاره و بیان کرد: در حال حاضر نیز به دلیل برودت هوا به صورت برنامه ریزی شده و با اعلام قبلی مسئولان ۳ روز کاری در هفته برق واحد‌های تولیدی قطع است و این موضوع به دیگر مشکلات موجود اضافه شده است.

وی ادامه داد: قیمت محصولات داخلی در مقابل نمونه مشابه خارجی آن ۵ تا ۱۰ برابر ارزان‌تر است و زمان تحویل آن نیز ماه‌ها به طول می‌انجامد.

این فعال تولیدکننده تاکید کرد: دولت باید از واحد‌های تولیدی دانش بنیان که تجهیزات استراتژیک صنعت نفت را تولید می‌کنند حمایت بیشتری کند در بسیاری از موارد این تجهیزات جزء کالا‌های تحریم شده هستند و خرید و ورود آن به کشور غیرممکن است و از سویی دیگر کشور با کمبود ارز مواجه است و خرید تجهیزات خارجی باعث خروج ارز از کشور می‌شود که مشکلات خود را درپی دارد.

مدیرعامل شرکت آبران صنعت برنامه صادرات تجهیزات به خارج از کشور را جزء برنامه‌های این شرکت اعلام کرد و گفت: برای ورود به بازار‌های جهانی باید با شرکت‌های بزرگ دنیا رقابت کرد بنابراین ابتدا باید موانع داخلی را از پیش رو بگذرانیم و بعد از آن به دنبال بازار‌های خارجی باشیم.